top of page
  • Foto van schrijverSilke Thijs

Eindbalans fase 2/3

Na enkele maanden van zweten en zwoegen is het einde van dit semester, en de opleiding, dan toch in zicht. Daarom pik ik graag de draad even op waar ik hem vorig jaar bij mijn eindbalans heb laten liggen, en blik ik graag eventjes terug op mijn culturele ontwikkeling doorheen dit academiejaar.



Net zoals vorig jaar gaan er langs alle kanten alarmbellen af wanneer ik mij nog maar in de boekenwinkel durf wagen. Ik hoor niet alleen mijn familie klagen dat ik te veel boeken in de kast heb staan, maar ook mijn kast weet niet meer hoe lang ze al dat gewicht nog kan blijven dragen. Hoewel ik me dit jaar vrij goed heb ingehouden, zal je toch een paar nieuwe exemplaren kunnen terugvinden, waaronder ook boeken waaraan ik me anders niet snel zou wagen. Ik heb mezelf namelijk voorgehouden om mezelf een beetje uit mijn comfortzone te duwen en heb dan ook meerdere graphic novels aangeschaft. Daarbij koop ik ook steeds vaker boeken waarvan ik niet weet waarover ze gaan. Een mooie cover en eens zien passeren online als 'een aanrader' is soms al genoeg. Soms resulteert dit in teleurstellingen, maar vaak kan ik mezelf helemaal laten verrassen door een ontzettend goed boek.

Hoewel ik dus nog steeds geen deuk heb gekregen in mijn 'TBR' (to be read) stapel, probeer ik wel vaker mijn avonden te vullen door mezelf te verdiepen in een van de boeken op mijn planken. Net zoals vorig jaar, wil ik mezelf ook voorhouden om deze vakantie eindelijk werk te maken van mijn ongelezen collectie zodat ik er meer naar de gelezen kant kan schuiven.

Wat mij dit jaar wel veel beter gelukt is dan vorig jaar, mede door de grote vakantie die ik vorig jaar niet meegeteld had, is om naar verschillende cultuurevenementen te gaan. Ik heb er natuurlijk enkele beschreven op mijn blog, maar ik ben dit jaar veel meer cultuur gaan opsnuiven dan die drie keren die je terugvindt op mijn blog.

We zijn bijvoorbeeld gaan kamperen in Monschau, waar we tijdens een wandeling botsten op een nieuw Open museum (er stonden maar liefst 200 wagens van Opel binnen!). Tijdens een weekend aan zee hebben we een K3 concert bijgewoond (en ook naar de musical van de Drie Biggetjes zijn we onlangs nog gaan kijken, pure nostalgie!). Op vakantie in Frankrijk hebben we verschillende musea en kastelen en forten bezocht, stuk voor stuk even interessant en mooi om rond te wandelen. Ik had vorig jaar al aangekondigd dat je me zou terugvinden op het concert van Louis Tomlinson, en de grote One Direction fan die nog ergens in mijn hart verder leeft was dan ook ontzettend in haar nopjes. Tijdens een uitstapje naar Brugge hebben we de 366 trappen van het Belfort beklommen om dan helemaal nat geregend te worden eenmaal we boven waren.


Ik heb trouwens ook aan de andere kant meegedaan. Zoals ieder jaar doet de dansschool waar ik lessen volg een groot optreden. Dit jaar heeft mijn tante stiekem een video-opname gemaakt (maar vertel het niet verder).


Maar het is niet omdat mijn avontuur binnen deze opleiding tot een einde komt, dat dit ook het geval is voor mijn culturele ontwikkeling. Ik heb dan ook echt de smaak te pakken gekregen en heb verschillende evenementen ontdekt die ik dolgraag zou bezoeken.
6 weergaven0 opmerkingen

Comments


bottom of page